FANDOM

任何生命都是低效率的。

WX-78

機器人(WX-78)是第四個可以藉由累積經驗值來解鎖的角色,所需經驗值為 960 點。機器人是一台可自給自足的機器人,它討厭所有的生命。它能吃不新鮮或變質的食物且不會有飢餓值補充的減免懲罰與生命值損失。但原本就有扣屬性的食物即使新鮮仍然會使它屬性下降(例如吃怪獸肉)。

身為一個機器人,會因為淋而受到傷害。與雨量多寡無關,機器人在雨中每 3-5 秒會受到 0.5 點生命值的傷害。當受到傷害時角色不會僵硬,就如同受到火燒傷害一樣,人物依然可以順暢行走,且會不斷有有短路般的火花冒出,這小火花可提供足夠的光源阻止暗影生物的攻擊,但機器人仍會有大量的理智值損失。可以使用雨傘來防止生命值損失及火花的產生。

Lightning 特殊能力编辑

系統超載编辑

WX lightning dusk

機器人在下午時被閃電擊中後發光。

第一個特殊能力是系統超載,當被雷電打中時就會發動。系統超載可以提供以下好處:

  • 移動速度提升 50%。
  • 機器人會發光(在系統超載快結束時光照範圍會縮小)。
  • 寒冷免疫。

機器人每一次系統超載都會損失 33 點理智值和提升 100 點生命值,而且即使已經在超載中,仍然可以再次超載。系統過載會持續一整天的遊戲時間。接近避雷針可以避免被雷擊中。要注意的是被閃電擊中時是有機率讓附近的物品和生物著火的。

第二個特殊能力是機器人可以透過進食齒輪來進行升級。這個升級包含了生命值、飢餓值和理智值的上限。 通過進食齒輪來升級的上限是 15 點。這代表對機器人而言,齒輪是一種永不會壞的糧食,雖然齒輪大部份時候都只能在遺跡中找到。 每一次進食齒輪來進行升級可以獲得 20 點生命值、6.66 點飢餓值和 13.33 點理智值。詳情可以參考下圖。

機器人吃齒輪升級表
WX-78 portrait
35px-HealthMeter
35px-Hunger
35px-Sanity
基本狀態100100100
30px-Gears
 x1
120107114
30px-Gears
 x2
140114127
30px-Gears
 x3
160120140
30px-Gears
 x4
180127154
30px-Gears
 x5
200134167
30px-Gears
 x6
220140180
30px-Gears
 x7
240147194
30px-Gears
 x8
260154207
30px-Gears
 x9
280160220
30px-Gears
x10
300167234
30px-Gears
 x11
320174247
30px-Gears
 x12
340180260
30px-Gears
 x13
360187274
30px-Gears
 x14
380194287
30px-Gears
 x15 (最大值)
400200300

機器人也能吃不新鮮或變質的食物且不會有懲罰。這讓它可以將食物儲存更長的時間。但原本就有扣屬性的食物即使新鮮仍然會使它屬性下降(例如吃怪獸肉)。

Gift Icon 可下載內容编辑

巨人王朝船難DLC中,由於新增潮濕機制,機器人在雨中所受到的傷害計算方法略有不同。機器人如果在完全沒有任何保護的情況下,每 3-5 秒會受到最多 0.5 點的傷害。如果機器人裝備一個減少 50% 濕度的裝備(例如漂亮陽傘),那所受到的傷害將會減少到每 3-5 秒受到最多 0.25 點的傷害。如果機器人在下完雨後仍然是濕的話,它會在每 3-5 秒受到大約 0.3 點的傷害,直到它完全乾為止。如果機器人不是太濕的話,這個傷害不會太久,但是如果它很濕,那將會受到不少傷害。 在船難DLC中,機器人是對中毒免疫的,並且能夠承受行走在水坑和浪潮上所造成的潮濕傷害。

Prototype 提示编辑

  • 以下的行為由於會觸發閃電發生,所以也會造成系統超載:
  • Equipping an Umbrella will completely block the Rain, preventing any damage from being taken. Since the Umbrella does not degrade over time in the normal version of the game, it makes this drawback a non-issue.
    • In DLCs the Umbrella no longer has infinite uses, but now has a durability of 6 days. It also won't stop the Rain completely. An Eyebrella or Rain Coat in RoG and Dumbrella or Blubber Suit in SW are preferred.
  • Using the Ice Cube or Fashion Melon as protection from Overheating in RoG or SW is not advised, as the Wetness gained from those items will damage WX-78.
  • 即使到達了上限等級,機器人仍然能夠透過進食齒輪來獲得 60 點生命值、50 點理智值和 75 點飢餓值。
  • Since WX-78 is immune to Poison in SW, crafting Anti Venom, Seashell Suits and Particulate Purifiers is a waste of resources.
  • During a Spring start in RoG, the abundance of Butterflies can help offset the damage taken from Rain (by eating Butterfly Wings).
  • When it's raining in DLCs, unless planning to dry soon, it's not advised to wear gear that provides 100% water resistance when highly wet as usually the "drying" damage is higher than the damage you would take with a lower water resistance (e.g. Straw Hat + Pretty Parasol).
  • Due to its high maximum Hunger and ability to eat spoiled food without penalty, Meaty Stew is exceptionally useful for WX-78.
  • Since WX-78 can eat spoiled food without penalty, food that takes longer to spoil when cooked should be cooked relatively early in its lifetime to increase its lifespan.

Placeholder 你知道嗎?编辑

  • 機器人的名稱(WX-78)可能和宇宙世紀鋼彈系列中的RX-78 系列機動戰士有關。The most notable being the RX-78-2, the main mobile suit of the original gundam series.
  • 機器人的聲音聽起來就像「瘋狂的加工合成器」。
  • WX-78 has a skull in the game files. 且機器人是有骨頭的。在巨人王朝DLC中如果被雷打中你就可以看到它的骨頭,那意味首WE-78可能是一個穿上機器裝備的人,或者是將金屬結構建設在人骨的外面。
    • It's worth noting, however, that the x-ray effect of electrocution in the game is mostly a cartoon gag - most characters show skeletal features that are obviously not anatomically correct, such as bones in the characters' hair or clothing.
  • 機器人 seems to identify as a male since he calls versions of himself on the Nightmare Throne a "BROTHER".
    • This is further supported by the presence of a fake mustache in his "Guest of Honor" Skin in DST.
  • 它會在行走時產生一個微弱的「吱吱」噪音。
  • 雖然下雨會令它受傷,但進食一些有水份的食物時,例如 石榴燉肉湯西瓜它也不會扣血的。這可能是因為它體內防水。
  • 機器人除了它他的「同理心模組」外,絕大部份的身體機能都是存在的,例如胃,有眼睛用途的光學傳感器,一個有大腦功能的CPU,而當它睡時則會開啟睡眠模式。
  • Wxfullicebox

    機器人說冰箱已經滿了。注意這句句子並沒有和他以往的句子一樣,全部都是大寫英文。

    All of WX-78's quotes are in FULL CASE, with some exceptions that include but are not limited to "It's full.", "I can't do that." and "Nice and comfy.", which are all in lower case.
  • 儘管它是人造的,當檢查科學儀器或者金屬球狀零件機器人顯示出它可能是有母親的,它也有可能是由麥斯威爾做出來,作為發條軍團的成員之一。
  • 機器人被敘述為「討厭所有生物」,但它對機械也表現得冷漠, 會說:「哦不,我都对對你做了甚麼?」。它對於蜜蜂卻有較軟的態度,食人花亦是一樣,當檢查他們時,機器人會說「沒有思想的雄蜂,我喜歡他」和「噢,他跟我一樣邪惡」。
  • 他有部份的說話內容可能會互相矛盾。當檢查啜食獸 時機器人會說「它違反了我的嗅覺模組」,但當檢查 榴蓮, 它會說 「幸好我沒有鼻子」。這可能只是一個錯誤。
  • WX-78 is one of the original four Characters that were available during the closed Beta of DST.
  • In DST, if the player communicates to others with the Y or U keys as WX-78, all messages will be sent in uppercase letters like its original dialogue.

Mosquito 漏洞编辑

  • If WX-78 is immediately struck by Lightning after death, it will appear to be resurrected and the game will crash.
  • When playing in a Shipwrecked world with Lightning set to "Lots" in the World menu, WX-78 can be struck by Lightning while Wally talks, resulting in a bug where the HUD is unavailable and the camera is fixed.

Blueprint 畫廊编辑

角色
威爾森 台詞 ⋅ 服裝薇洛 台詞 ⋅ 服裝沃爾夫岡 台詞 ⋅ 服裝溫蒂 台詞 ⋅ 服裝機器人 台詞 ⋅ 服裝薇克伯頓 台詞 ⋅ 服裝伍迪 台詞 ⋅ 服裝維斯 台詞 ⋅ 服裝麥斯威爾 台詞 ⋅ 服裝薇格弗德 台詞 ⋅ 服裝韋伯 台詞 ⋅ 服裝薇諾娜 台詞 ⋅ 服裝瓦拉尼 台詞 ⋅ 服裝沃利 台詞 ⋅ 服裝威爾伯 台詞 ⋅ 服裝木腿船長 台詞 ⋅ 服裝未實現

任何生命都是低效率的。

WX-78

機器人(WX-78)多人版饑荒中第 11 個可使用的角色。機器人是一台可自給自足的機器人,而且它討厭所有的生命。它能吃不新鮮或變質的食物且不會有飢餓值補充的減免懲罰與生命值損失。但原本就有扣屬性的食物即使新鮮仍然會使它屬性下降(例如吃怪獸肉)。

WX-78's lower Sanity than usual at 150 points, but it's able to eat Gears to upgrade all its stats to very high values. Being a machine, it takes damage when it is wet. When struck by Lightning, WX-78 will experience "SYSTEM OVERLOAD", emitting Light while moving at an increased speed. WX-78 can also eat stale and spoiled Food without the negative effects. Overall WX-78 is a very good character with great bonuses and very small drawbacks.

Lightning 特殊能力编辑

系統超載编辑

WX lightning dusk

機器人在下午時被閃電擊中後發光。

機器人的主要特殊能力是系統超載。當被閃電打中時就會發動。系統超載可以提供以下好處:

  • 移動速度提升 50%。
  • 機器人會發光(在系統超載快結束時光照範圍會縮小)。
  • 寒冷免疫。

機器人每一次系統超載都會損失 33 點理智值和提升 100 點生命值,而且即使已經在超載中,仍然可以再次超載。系統過載會持續一整天的遊戲時間。接近避雷針或穿戴免疫閃電的裝備(例如眼球傘)可以避免被雷擊中。要注意的是被閃電擊中時是有機率讓附近的物品和生物的。

機器人也可以透過進食齒輪來進行永久升級。這個升級包含了生命值飢餓值理智值的上限。 總共需要進食 15 個齒輪才能到達升級的最大數值。每一次進食齒輪來進行升級可以獲得 16.66 點生命值、3.33 點飢餓值和 10 點理智值。詳情可以參考下圖。(可以參考下表)

WX-78 Upgrade Table
40px
HealthMeter Hunger Sanity
No Upgrades150150150
Gears x1167154160
Gears x2184157170
Gears x3200160180
Gears x4217164190
Gears x5234167200
Gears x6250170210
Gears x7267174220
Gears x8284177230
Gears x9300180240
Gears x10317184250
Gears x11334187260
Gears x12350190270
Gears x13367193280
Gears x14384196290
Gears x15 (Max)400200300

缺點编辑

WX-78 has a lower starting maximum Sanity compared to most other Characters, leaving it exposed to insanity until Gears are found.

WX-78 takes damage from being wet. When completely exposed to Rain, WX-78 will take a maximum damage of 0.5 HealthMeter every 3–5 seconds. Water resistant equipment will reduce this damage. For example, damage will be reduced by 50% while wearing 50% water resistant equipment (i.e. a Pretty Parasol), taking only 0.25 damage every 3–5 seconds. WX-78 will also take damage from Wetness after it has stopped raining, at a rate of 0.3 HealthMeter every 3–5 seconds. This is "drying" damage as the Wetness meter empties. Standing next to a Fire will significantly speed up the rate at which the Wetness meter decreases, potentially becoming dry (after being soaked) in a matter of seconds.

This damage causes WX-78 to periodically emit Light as sparks fly off its body. The light emitted is enough to prevent Charlie from attacking, but at the cost of big amounts of Sanity.

Also WX-78 will lose its upgrade level and drop some Gears on Death. Amount of dropped Gears is a random number between 1/3rd and 1/2nd of upgrade level (a number of eaten Gears, but not more than 15). This means that most of the Gears used for upgrades will be permanently lost.

Prototype 提示编辑

  • SYSTEM OVERLOAD will also be initiated from lightning strikes after the following occasions:
  • Equipping an Eyebrella or Rain Coat will completely block the Rain from getting players wet, preventing any damage from being taken.
    • One the other hand, these items will protect WX-78 from Lighting strikes, making System Overload unobtainable.
  • Using the Ice Cube or Fashion Melon as protection from Overheating is not advised, as the Wetness gained from those items will damage WX-78.
  • WX-78 can still benefit from consuming Gears even after reaching the maximum upgrade. Each Gear restores 60HealthMeter, 75Hunger, and 50Sanity.
  • During a Spring start, the abundance of Butterflies can help offset the damage taken from Wetness (by eating Butterfly Wings).
  • When it's raining, unless planning to dry soon, it's not advised to wear Clothes that provides 100% water resistance when highly wet as usually the "drying" damage is higher than the damage you would take with a lower water resistance (e.g. Straw Hat + Pretty Parasol).

Placeholder 你知道嗎?编辑

  • WX-78's name may be a reference to the RX-78 series of mobile suits in the Universal Century gundam series. The most notable being the RX-78-2, the main mobile suit of the original gundam series.
  • 機器人的聲音聽起來就像「瘋狂的加工合成器」。
  • WX-78 seems to identify as a male since he calls versions of himself on the Nightmare Throne a "BROTHER".
  • 它會在行走時產生一個微弱的「吱吱」噪音。
  • 機器人除了它他的『同理心模組』外,絕大部份的身體機能都是存在的,例如胃,有眼睛用途的光學傳感器,一個有大腦功能的CPU,而當它睡時則會開啟睡眠模式。
  • Wxfullicebox

    機器人說冰箱已經滿了。注意這句句子並沒有和他以往的句子一樣,全部都是大寫英文。

Mosquito 漏洞编辑

Blueprint 畫廊编辑

角色