FANDOM

Awww, she has a cute little bow.

威爾森

So, what happened to you?

薇洛

Are you friendly ghost?

沃爾夫岡

That's my twin sister, Abigail.

溫蒂

UNDEAD ALERT

機器人

Fascinating. Can you speak, specter?

薇克伯頓

That ain't right.

伍迪

Why won't these mortals just stay dead?

麥斯威爾

A lady ghöst.

薇格弗德

That's no party poltergeist!

韋伯

Hang ten, ectobuddy.

瓦拉尼

Apparition!

沃利

A lady spectre!

木腿船長

阿比盖尔是温蒂死去的的孪生妹妹。她可以召唤自阿比盖尔的花朵,可以在温蒂的魔法栏制作。阿比盖尔将攻击自己和温蒂的敌对怪物,并将攻击任何温蒂的攻击目标(即使温蒂取消攻击)。

如果阿比盖尔死亡,阿比盖尔将变成花。在黄昏和夜晚,阿比盖尔具备更多的伤害。她有600点血量,回血速度为1血每秒。当她的生命值低于四分之一,她会有恐惧表情。她可以使用治疗物品,如治疗药膏,蜘蛛腺体或蜂蜜药膏。

召唤阿比盖尔需要50 精神值成本。

阿比盖尔不能被冰冻,她不能帮助玩家战斗的影怪或幽灵。阿比盖尔的死亡不算作玩家的事故,因此,他们并不会增加玩家的顽皮值。

Brain.png 行為编辑

阿比盖尔有一个快速的、频率性的、有效的攻击,可以伤害小范围内所有的敌对。如果她攻击像蜘蛛或牛这样的群体,她会煽动整个群体。阿比盖尔还会损坏蜘蛛窝、蜂房和杀人蜂蜂巢。她不会主动攻击任何怪物(除了中立的树人和鱼人),只要他们没有想要攻击她或温迪。阿比盖尔将在几秒钟后停止攻击,只要怪物不在仇视准她或温迪,或者温迪移动了一个很大的距离(大约两个屏幕)。

旅行时,阿比盖尔跟着温迪走,总是保持一小段距离。温蒂只要不在小路和卵石路,不使用手杖阿比盖尔就能跟上温迪的步伐。如果玩家离她太远,阿比盖尔会在温蒂附近的屏幕上传送。

如果温迪选择强制攻击阿比盖尔,阿比盖尔会“死”一次,把她的花留在地上。这可以被用来作为一种方法来解除她的意志。

Prototype.png 提示编辑

  • 阿比盖尔能有效地抑制蜘蛛群,同时也不会伤害自己。玩家在攻击蜘蛛窝时应该利用这一点,尽管他们应该意识到蜘蛛人不会受此影响。

使用阿比盖尔是一种快速高效的养殖蝴蝶的方式。由于阿比盖尔杀生物不增加顽皮,这种方法也不会产生坎普斯。在海难的DLC中,同样适用于水母,同样也不会召唤出海上木马。

阿比盖尔几乎需要10分钟的时间才能从1血量恢复到600血量。

乌鸦和其他飞禽会在阿比盖尔攻击之前逃跑。另一方面,兔子会被阿比盖尔追上,被她的攻击击中。在白天,杀死一只兔子需要多次的攻击,因为阿比盖尔这是只能造成10点伤害。

在捕猎大象时,阿比盖尔可以帮助吸引它的注意力。通过发出攻击命令,阿比盖尔将会进入战斗状态并与之交战,从而使她受到攻击。然后可以攻击大象,允许玩家不制造远程武器或将大象追逐到一个角落。

阿比盖尔的AoE攻击可以很容易地取出蜂箱。阿比盖尔会攻击任何在蜂巢或从蜂箱收集蜂蜜的蜜蜂。白天,杀死他们需要一段时间。人们可以利用这个机会捕捉更多有虫网的蜜蜂,同时它们还会被打晕,并将它们用于蜜蜂的矿场或更多的蜂箱。如果一个人不想要阿比盖尔攻击蜜蜂,他们应该把蜜蜂箱放在远离营地的好地方。

在黄昏和夜晚,玩家应该利用阿比盖尔增加的伤害。她在黄昏时的强度是她的两倍,在夜间则是四倍。

阿比盖尔在炎热的天气里与牛群是不相匹配的。如果一个人做了一支牛肉笔,他们一定要把它密封好,或者远离营地,以防有任何灾祸发生。

一种召唤阿比盖尔的有效方法是站在旁边的一朵花上,当它产卵的时候,它会碰到一只蝴蝶。这些生物可以在一次袭击中被杀死,而没有武装,这样做就足以达成血液协议。

一个人也可以在冬天使用一个肉质的灯泡来轻松地产卵。它产卵的Lureplant可以被杀死,并在一遍又一遍的时候产卵,在寒冷的季节里,它的眼睛不会打扰玩家,它们也可以用来在温暖的季节召唤阿比盖尔。

在黄昏的时候,没有家的猪会把阿比盖尔当作光源,跟着她。

在失事的DLC中,阿比盖尔能跑得比一条狗鱼还快,只要有足够的时间,它就能杀死它。

Placeholder.png 你知道嗎?编辑

  • When Abigail gets close to Wendy one can hear her whisper.
  • Kevin has revealed that Abigail is jealous of Chester, and she used to kill Chester. This feature was removed in the Doorway to Adventure Update.
  • Before the Strange New Powers update, Abigail used to appear during the night (disappearing at day) at least once every 3 nights, but this was changed to her current method of spawning. Since Abigail no longer despawns at day, she can be around the player for extended periods of time. As a result, her ghostly voice was made much quieter.
  • Abigail's default damage is actually 20 in the lua files; it is halved during daytime due to the light, rather than growing stronger at dusk.
  • It was said by Kevin during a live stream that Abigail died under mysterious circumstances.[1]
  • Summoning Abigail used to cost 25 sanity, but as of the Moderately Friendly Update, the cost had doubled to 50.
  • In previous versions of Don't Starve, Abigail would harm Wendy and other mobs when she got too close.
  • Although it is no longer possible to change characters without destroying the current world, Klei still added examination quotes for Abigail for new Characters after said update.
  • Wendy's ghost in Don't Starve Together is an almost exact horizontally flipped copy of Abigail. The only difference is the color of the flower, which is yellow, despite Wendy's flower being red in life.
  • Like all other ghosts, the option to give Abigail a Telltale Heart is available, but it will not be able to revive her, as Abigail is spiritually bound to her flower, according to Wickerbottom.
  • If Abigail is spawned via console, she won't follow or defend the player, and can be attacked without the 'Force Attack' command. Doing this will make Abigail retaliate like a normal mob.

Mosquito.png 漏洞编辑

  • Abigail can fly out over water and get stuck. This causes her to sit in the same spot. If however the character walks close to her she will go further out over the water, but not come back to land. One way to get her back is to travel in a Worm Hole. She will then spawn next to the player at the end of the Worm Hole's animation.
  • Abigail can be duplicated if Wendy dies in a Cave. When the player respawns with a Touch Stone, they will have Abigail's Flower in their inventory. The player must wait two days and summon Abigail before re-entering the Cave. Once Abigail has been summoned, the player must return to the cave, where they will find another Abigail waiting for them. Warning: If Wendy enters the cave with Abigail's Flower in her inventory, all instances of Abigail will be erased.

Blueprint.png 畫廊编辑

References编辑

  1. "What the Devs said during the live stream". Klei Forums. Created by ShatteredSanity on Mar 11 2013 05:55 PM. http://forums.kleientertainment.com/topic/11701-what-the-devs-said-during-the-live-stream/
生物
敵對怪物 蝙蝠洞穴蜘蛛發條主教發條犀牛發條騎士白蜘蛛深淵蠕蟲青蛙豬人守衛鬼魂暗影生物獵犬 (火獵犬冰獵犬) • 殺人蜂食人花海象爸爸小海象魚人蚊子蜘蛛蜘蛛戰士吐網蜘蛛啜食獸高腳鳥觸手 (巨型觸手觸手寶寶)
(白樺樹人守衛座狼 Reign of Giants icon.png) (鋼鐵羊岩漿蟲 Don't Starve Together icon.png) (發條騎士船沼泽鱼毒蚊子毒蛇蜘蛛戰士(劇毒)海獵犬松鼠鱼劍魚白鯨 Shipwrecked icon.png)
頭目級怪物 遠古犀牛鹿角怪蜘蛛女王樹人守衛
(熊獾蜻蜓龍麋鹿鵝 Reign of Giants icon.png (毒菌蟾蜍蟻獅 Don't Starve Together icon.png) (棕櫚樹人守衛海怪旋风海豹虎鯊 Shipwrecked icon.png)
中立動物 蜜蜂野牛兔人 (毛毛王) • 無尾象坎普斯企鷗豬人 (狂暴豬人) • 石龍蝦蝸牛龜蛞蝓龜小高腳鳥穴居猴
(禿鷹浣熊貓伏特山羊 Reign of Giants icon.png) (藍鯨宽吻海豚猿猴水牛野豬 Shipwrecked icon.png)
(咕嚕咪鼴鼠(地鼠) Reign of Giants icon.png) (超可愛岩漿蟲草鬣蜥哈奇 Don't Starve Together icon.png) (螃蟹狗魚渡渡鸟漁人水母鵜鶘鸚鵡海盗鸚鵡海鷗海豹虎鯊寶寶巨嘴鳥龍蝦 Shipwrecked icon.png)
其他 阿比蓋爾查理(暗夜怪物)麥斯威爾(NPC)豬豬國王
(海盜章魚 Shipwrecked icon.png)

随机维基